Nakupujte fér potraviny
bez éček s naší aplikací
>
>
>
Více informací

Bubble Tea

Publikováno: 06.10.2016     Autor: ZdraváPotravina.cz

Fenomén jménem Bubble Tea - gelové (škrobové) obarvené a ochucené kuličky, které se přidávají do čaje či jiného nápoje.


 

Určitě jste zaznamenali aféru rozvířenou redaktorem A Dost – Janem Tunou.  Nejprve poukázal na to, že v produktových listech jsou popsána umělá barviva i přídatný cukr či glukózu-fruktózový sirup, přestože fi.Bubbleology proklamuje jak na svých stránkách, tak pomocí Youtuberů něco úplně jiného. V dalším díle pak ukázalo výsledky testů 1 a 2

Na základě podnětu pořadu A Dost se na firmu Bubbleology zaměřila i Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) a její mluvčí sice nechtěl ohledně budoucích kontrol prozrazovat žádné podrobnosti, nicméně upozornil také na to, že jejich inspektoři Bubble Tea kontrolovali již dříve. „Měli jsme tam v minulosti zjištění nevyhovujících šarží. Jednalo se o přítomnost látek, které nejsou povolené pro tento typ nápojů a také nedostatky ve značení,” řekl Kopřiva.

Na tyto události f. zareagovala prohlášením, že receptury změní a stáhla zároveň i reklamy proklamující přírodnost jejich výrobků.

A v posledních dnech se k tomu začali vyjadřovat i Youtubeři, kteří byli do kampaně zapojeni.

Poslední kapkou bylo asi zadržení zásilky 3,5 tuny želé kuliček pro přípravu bubble tea obsahujících zakázané E 425 inspektory SZPI. 

Takže co říci závěrem – bohužel ke klamání spotřebitelů sice dochází, ale poukazováním na tyto nekalé praktiky se dá docílit změn – tedy doufejme, že to nejsou jen plané sliby firmy Bubbleology.

Tým ZP

 

Nejnovější články

Vánočky s dTestem

Vánočky určitě patří na vánoční stůl. Ne každý ji umí nebo má čas si ji upéct.…

Šťastné a veselé VÁNOCE!

Vám všem, kteří nás podporujete používáním aplikace FÉR potravina, přispíváte…

Jak si vybrat rybu

Pořád u vás ještě vítězí ryba, bramborový salát a rybí polévka? Poradíme jak…
Novinky, akce, recepty a mnoho dalšího
pravidelně ve vašem emailu
Chcete vidět jak náš newsletter vypadá?