Publikováno: 21.02.2012 Autor: Neznámý
... a za každou cenu, i kdyby měla být ze zahraničí.
Běžně zprávy Státní zemědělské a potravinářské inspekce uvádíme jen v aktualitách na hlavní stránce. Ale tato zpráva si zaslouží svůj vlastní článek, protože už je do očí bijící.
To že je člověk (i firma) omylná je věc jasná, každý může někdy udělat chybu. Takže když se objevila první zpráva od SZPI, že "Česká kvalita" v Penny Marketu není vždy tak úplně "česká", tak se to dalo jednoduše omluvit. Ale již několikátá zpráva o tom, že bylo zboží ze zahraničí označeno jako české a tudíž klamavě, je opravdu k zamyšlení.
Je sice chválihodné, že SZPI dělá kontroly a uděluje pokuty. Ale jaký to má vlastně efekt, když se nic nemění a ani opakované udělení pokuty nepomáhá ? Dalo by se třeba spekulovat nad tím, že zpráva o chybně označené české kvalitě se nedostane k většině lidem a hypermarketům by se třeba takové označování zboží mohlo i vyplatit a vydělají více a udělená pokuta je jen "nutným zlem" nebo investicí, která se jim několikanásobně vrátí na prodaném "českém" zboží ?
Máte jiné vysvětlení ? Podělte se o něj v diskusi.
21. 2. Zprávu od SZPI o "české kvalitě" naleznete zde.