Publikováno: 20.08.2021 Autor: Kalmus
Myslíte si, že skutečně platí rovnítko mezi kvalitou a cenou? U nanuků se na to zaměřili redaktoři časopisu dTest.
Platí pravidlo, že dražší nanuk musí být vždy kvalitnější? Spotřebitelská organizace Which? Testovala 12 nanuků s vanilkovou příchutí a čokoládovou polevou. Výsledky překvapily.
Mezi 12 testovanými nanuky s vanilkovou příchutí a čokoládovou polevou byly - Magnum Classic, Cadburry Dairy Milk a 10 výrobků vlastních značek obchodních řetězců, jakou jsou Aldi, Sainsbury nebo Tesco. Vzorky hodnotilo v slepém chuťovém testu 64 milovníků zmrzliny. O výsledné známce rozhodovalo několik kritérií: chuť (50 % podíl na udělené konečné známce), vzhled (20 %), textura (20 %) a aroma (10 %).
Vítěznými nanuky, které obdržely doporučení Best Buy se staly nanuky Classic značky Gelatelli (Lidl), které vynikaly nad ostatními silnou, ale přitom harmonickou chutí vanilky a čokolády a příjemnou krémovitostí. Jejich další výhodou je také nízká cena. Druhé a třetí místo obsadily nanuky Dairy Milk značky Cadbury s větším podílem čokolády a Magnum Classic. Ten již čokolády obsahoval méně. Oba produkty byly hodnoceny jako krémové a vyvážené, ale na vítěze několik bodů ztratily.
Žádný z testovaných nanuků nebyl degustátory odmítnut a výsledné známky se pohybovaly mezi 81 % (Gelatelli Classic, Lidl) a 68 % (Milk chocolate indulgence Ice Cream, Sainsbury).
zdroj: dTest-test nanuků