Publikováno: 03.04.2019 Autor: FÉR potravina
Jídelníček českých spotřebitelů se mění. Začínají se více zajímat nejen o regionální produkty, ale postupně objevují i kouzlo tzv. prodeje ze dvora.
Nakupování zboží „v akci“ je pro české spotřebitele stále typické. Podle Svazu obchodu a cestovního ruchu utratí Češi za zboží ve slevových akcích až polovinu celkových výdajů za balené potraviny. Na druhou stranu roste poptávka po regionálních potravinách, které jsou k dostání nejen u samotných farmářů, ale i na pultech supermarketů.
Zvyšující se nároky tuzemských spotřebitelů o tuto problematiku potvrzují i organizace, které se návyky tuzemských spotřebitelů zabývají. „Pomalými krůčky se zlepšujeme ve schopnosti číst obaly na potravinách a rozumět jim.
Obchody na zájem zákazníků reagují a své pulty čím dál více plní českými a regionálními potravinami. „Ze statistik obchodníků vyplývá, že obrat prodeje potravin od českých dodavatelů dosahuje v rámci jednotlivých řetězců až 77 procent,“ říká viceprezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) Pavel Mikoška.
DOUFÁME, že to vydrží!
I když mějte na paměti, že ČESKÉ ne vždy musí být zárukou opravdu vysoké kvality. Pokud nekupujete základní jednodruhové potraviny, tak nezapomínejte číst etikety – mnohé vám poradí.
Celý článek: Pro Čechy začíná být původ potravin důležitější než cena