Publikováno: 06.02.2018 Autor: FÉR potravina
Nezáleží na tom, jak vypadají, ale co ukrývají uvnitř. A u ovoce a zeleniny to platí dvojnásob.
Normy u zeleniny a ovoce jsou přísné a neúprosné. Kromě základních parametrů kvality se u nich posuzuje i poškození povrchu, hniloba, plíseň či (ne)přítomnost reziduí pesticidů. Standardně se však řeší i velikost a tvar. A právě to některé výpěstky odsuzuje k likvidaci. V lepším případě ke zkrmení nebo zaorání. Ale přitom kromě “vady“ na kráse jim nic není! To už naštěstí pochopili i obchodní řetězce a přestaly trvat na ovoci a zelenině, které vypadají jedno jako druhé.
Prvním řetězcem v Česku, který začal ne zcela „přehlídkovou“ zeleninu a ovoce prodávat, se stal Penny Market (PM). Neobyčejné kousky ve svém sortimentu nabízí již od srpna 2016. Za tu dobu jich prodal přes 4 400 tun. Jen pro představu, podíl tohoto „neobyčejného“ sortimentu k běžnému je v PM 10 procent. V současné době si zákazníci PM mohou koupit neobyčejné kousky brambor, cibule, česneku, jablek a hrušek. S novou produkcí by obchodní řetězec chtěl svým zákazníkům přinést i nové druhy tohoto sortimentu. Penny Market navíc zasvětí zvyšování povědomí o plývání potravin celý letošní rok – což my jako FÉR potravina jen schvalujeme. Přitom nezapomíná ani na ty nejmenší. A protože už Komenský říkal škola hrou – vytvořil kolekci plyšové „neobyčejné“ zeleniny. Právě ta má dětem ukázat, že křivá zelenina a neforemné ovoce jsou hodnotné, skvěle chutnají a nemusejí se vyhazovat pouze pro to, že nevypadají hezky!