Publikováno: 05.10.2020 Autor: FÉR potravina
Vzhledem k většímu zájmu o zdravější potraviny se výrobci a obchodní řetězce snaží vylepšit své výrobky, zejména snížením obsahu soli, cukru a celkové energetické hodnoty.
Nejen výrobci ale i obchodní řetězce pracují na úpravě složení výrobků vlastních značek. Hlavním cílem této úpravy je u daných potravin snížit obsah některých negativně vnímaných živin, jako jsou cukry, sůl a tuky, snížit jejich energetickou hodnotu či jinak vylepšit nutriční složení.
Ačkoliv by výrobci na toto vylepšení rádi viditelně upozornili, platná evropská legislativa umožňuje uvést takovou informaci na obalu až při snížení dané živiny o 30 procent, v případě soli o 25 procent. Takové razantní snížení se projeví na chuti produktu. Výrobci tedy proto tyto změny provádějí postupně a pozvolně, aby neztratili své zákazníky.
„I v uplynulém roce uvedli potravináři na náš trh řadu produktů s reformulovaným složením,“ říká Dana Večeřová, prezidentka Potravinářské komory České republiky. S cílem poukázat právě na ty nejlepší příklady reformulovaných produktů z praxe oceňuje každoročně produkty odborná porota soutěže Reformulace roku, kterou pořádá Potravinářská komora. Vítězem letošního ročníku se stal Lipánek tvarohový 130g od společnosti Madeta, který má snížený obsah cukru, vyšší obsah tvarohu a zároveň nižší energetickou hodnotu. Oceněny byly i další produkty: Matonni esence pomeranč, Super Mysli od Emco, Nestlé Ovesné Cheerios a Re:Fuel sandwich on the go od společnosti Unilever. U všech těchto produktů došlo především k významnému snížení použitého cukru.
Zdroj: potravinyinfo.cz